Przy opracowywaniu serii Hatz H. zastosowano pionierskie podejście do redukcji rozmiarów. Rezultatem są niezwykle kompaktowe, turbodoładowane silniki, które osiągają maksymalną moc 64 kilowatów i wyznaczają standardy w swojej klasie mocy.
Części zamienne i fabrycznie nowe silniki HATZ 3H50T, 3H50TICD, 3H50TIC, 3H50TI, 4H50TICD, 4H50TIC, 4H50TI.
Wprowadzenie serii Hatz H rozpoczęło się w 2014 roku. Obecnie gama modeli obejmuje różne modele trzy- i czterocylindrowe. Nowa generacja kompaktowych i wydajnych silników przemysłowych opiera się na downsizingu z wykorzystaniem technologii Common Rail i turbosprężarek.
Podczas projektowania głównym celem było zmniejszenie rozmiaru i wagi przy zachowaniu wysokiej wydajności i niskiej emisji spalin. Rezultat jest przekonujący: dane dotyczące masy i zużycia są niższe niż w przypadku jakiegokolwiek innego silnika tej klasy. Odpowiada za to technologia iHACS (inteligentna strategia zaawansowanego spalania Hatz) z wyrafinowaną geometrią komory spalania, technologią wtrysku firmy Bosch, najniższym możliwym tarciem i maksymalnym ciśnieniem doładowania wynoszącym 1,7 bara.
Silniki H są wyposażone w dwa zawory na cylinder, co zapewnia wysoką wydajność, wytrzymałość mechaniczną i prostotę działania. Wszystko to z kolei przekłada się na bardzo dużą żywotność jednostki, do której zastosowano produkty premium ważnych komponentów i oprzyrządowania.
Silniki i części zamienne HATZ
HATZ – 3H50T, 3H50TICD, 3H50TIC, 3H50TI, 4H50TICD, 4H50TIC, 4H50TI – zestawy naprawcze silników, tłoki, pierścienie tłokowe, tuleje, panewki główne i korbowodowe, zestaw uszczelek, uszczelka pod głowicę, termostat, pompa wtryskowa, pompa wody, głowica, wał korbowy, wtryski, końcówki wtrysków, alternator, rozrusznik, …