Hatz prezentuje pierwszy na świecie jednocylindrowy silnik wysokoprężny ze sterowaniem elektronicznym
Hatz wprowadza nową technologię E1 jako pierwsze elektroniczne urządzenie sterujące do jednocylindrowego silnika przemysłowego diesla. Ten produkt pozwala specjalistom z branży silnikowej wypełnić lukę między poprzednio sterowanymi mechanicznie silnikami, a wymaganiami współczesnych firm z operacjami cyfrowymi.
Najważniejszymi elementami technologii E1 są: jednostka sterująca silnika, czujniki i wtryskiwacz paliwa, z zaworem elektromagnetycznym opracowanym przez Hatz we współpracy z firmą Bosch. Jednostka sterująca w sposób ciągły mierzy prędkość, ciśnienie oleju, temperaturę oleju i silnika, czas pracy lub dane środowiskowe, takie jak ciśnienie powietrza lub temperatura powietrza, aby zapewnić perfekcyjne działanie. Ponadto producenci maszyn i operatorzy mogą pobierać dane istotne dla silnika za pomocą nowego narzędzia diagnostycznego Hatz HDS 2 i poprzez CAN J1939, na przykład do analizy silnika lub do serwisowania.