Cennik olejów silnikowych DEUTZ
Współczesne silniki stawiają bardzo wysokie wymagania odnośnie stosowanych olei silnikowych. Stale podnoszone w ciągu ostatnich lat jednostkowe moce silników powodują większe obciążenie termiczne oleju, a zmniejszone zużycie oleju i rzadsza jego wymiana, powodują silniejsze zanieczyszczenie oleju. Z tego powodu konieczne jest przestrzeganie zalecanych przez producenta wymagań, aby nie spowodować skrócenia trwałości silnika.
Oleje zawsze składają się z oleju bazowego oraz pakietu dodatków. Najważniejsze zadania olei silnikowych (ochrona przed zatarciami, korozją, neutralizacja kwasów pochodzących z produktów spalania, zmniejszanie odkładanych ilości nagaru oraz sadzy na poszczególnych elementach silnika) zostały przejęte przez dodatki do olei. Właściwości oleju bazowego mają jednak wysokie znaczenie dla jakości produktu, np. w zakresie obciążeń termicznych oraz pracy w niskich temperaturach.
Należy unikać mieszania olei, ponieważ otrzymana mieszanka przejmuje cechy jakościowe oleju najniższej jakości. Zasadniczo oleje silnikowe są dowolnie mieszalne między sobą, tak aby w przypadku wymian oleju nie było problemów z ich mieszaniem.
Lepkość oleju
Do wyboru odpowiedniej lepkości oleju wartością miarodajną jest wartość temperatury otoczenia w miejscu zastosowania. Zbyt wysoka lepkość może prowadzić do problemów z uruchamianiem, a zbyt niska może zagrozić procesowi właściwego smarowania jak również wywołać zwiększone zużycie oleju. W przypadku temperatur poniżej -40°C olej musi zostać podgrzany (np. przez postawienie urządzenia w hali).
Lepkość oleju jest klasyfikowana wg. klasy lepkości SAE. Zasadniczo należy stosować oleje wielosezonowe. W zamkniętych ogrzewanych połączeniach przy temperaturach > 5°C mogą być stosowane oleje jednosezonowe.
W zależności od panujących temperatur otoczenia, zalecamy stosowanie poniższych klas lepkości oleju:
Ceny obowiązują do końca 2017 roku.
Ceny zawierają koszty dostawy do klienta
Nr katalogowy DEUTZ | Klasyfikacja lepkościowa SAE | Nazwa produktu | Oferowane jednostki – opakowania | Cena jednostkowa netto DDP – siedziba odbiorcy | Cena netto za opakowanie DDP – siedziba odbiorcy |
[PLN / litr] | [PLN] | ||||
01016331 | 15W-40 D | TLS | 5L (kanister) | 16,17 | 80,85 |
01016332 | 15W-40 D | TLS | 20L (kanister) | 14,92 | 298,40 |
01016333 | 15W-40 D | TLS | 209L (beczka) | 14,08 | 2942,72 |
01016335 | 10W-40 FE | TLX | 5L (kanister) | 17,44 | 87,20 |
01016336 | 10W-40 FE | TLX | 20L (kanister) | 16,17 | 323,40 |
01016337 | 10W-40 FE | TLX | 209L (beczka) | 15,28 | 3193,52 |
01017849 | 5W-30 UHP | DQC4 | 20L (kanister) | 14,49 | 289,80 |
01017850 | 5W-30 | SL | 205L (beczka) | 26,97 | 5528,85 |
01017976 | 10W-40 Low SAPS | RODON | 20L (kanister) | 21,09 | 421,80 |
01017977 | 10W-40 Low SAPS | RODON | 209L (beczka) | 20,37 | 4257,33 |
01016490 | 10W-40 | Preservation oil | 205L (beczka) | 14,85 | 3044,25 |